måndag 21 juni 2010

Niqab på buss

För två veckor sedan tog jag en liten after work på tisdagen (har glömt att uppdatera det). På bussen såg jag för första gången i mitt liv en kvinna i Niqab, men jag tror hon var läskunnig då hon hade med sig ett tjockt kompendium på arabiska.

När jag så nådde city var jag lite orolig att den jobbige italienaren skulle vara i den Vilda baren och traskade till baren med den trevlige bartendern. Han hade 2 kunder, en tystlåten transa och en man som är lätt utvecklingsstörd. Stannade för en öl, då hade de andra gått och jag lämnade bartendern ensam med sin bok. Tänkte att italienaren brukar gå hem vid 8, men inte den dagen. Jag kom in genom dörren och innan jag hunnit se en människa hade jag italienaren hängandes runt halsen. Orkade inte, men var snäll och ställde upp på lite förvirrat allmänt bar-surr på ett språk jag inte behärskar i nyktert tillstånd.

Till slut (efter att ha tackat nej ca 12 gånger på frågan om jag inte ville följa med honom hem) fick jag komma med ett annat bud, torsdag eller fredag (var inte säker på om jag skulle arbeta i fredags eller inte nämligen). Så det avtalade vi. Borde vara lite mer ärlig och förklara att jag inte är så sugen kanske...

2 kommentarer:

Kim M sa...

I Köpenhamn finns allt.

Ponte sa...

Verkligen allt...