torsdag 31 december 2009

Haltande måndag

När flyttandet var över tänkte jag titta förbi centrala stan och få en öl i homobar. Man blir ju lite törstig av att vara flyttkarl. Kom fram till att en promme nog inte var helt fel. Misstänker att halvtimmas prommen inte tillförde allt för mycket av den kommande träningsvärken men fortfarande väl optimistiskt av mig.

Nådde den Vilda baren, träffade Frisyren, fick min öl, funderade på att åka hem, men misslyckades med det som vanligt. En av de fulla stammisarna plockade med sig en jobbig full icke stammis på herrarnas för lite sex och blev sedan inte av med honom. Det var skönt att se någon annan som får en jobbig människa på halsen, skönt att det inte bara händer mig.

Ett par herrar ville flörta, jag ville det inte. Gick istället till baren med den trevlige bartendern där en norrman över 50 tyckte jag var het och kunde inte acceptera att jag tackade nej när han bjöd. Nu gav han upp rätt snart och gick till sitt hotell för att sova.

Återgick till den Vilda baren, lugnt och stilla var det. En herre ville bjuda oss i hörnet på en äcklig shot, hittade ett vinglas att tömma den i. Fortsatte vid stängningstid till Dansbaren, började nu känna träningsvärk i vaderna och en ond hälsena. Inget vilt i Dansbaren heller. Fortsatte till Nattklubben, såg till att hålla mig på sittplats för nu var det rätt ont. Inget spännande hände, var bara trött och totalt ointresserad nu.

Så var det dags för första tåget, haltade långsamt mot stationen och pga en rejäl försening (som vanligt) fick jag ta en språngmarsch för att hinna med min anslutning, det gjorde ont. Haltade sedan hem från stationen och stupade i säng.

Inga kommentarer: