onsdag 18 augusti 2010

Följde inte horoskopet

Förra veckan berättade en av mina goda bekantingar att han skulle säga upp sig, men att han drog sig lite för det. Han lovade att sms:a mig när det var gjort. Så jag fick ett SMS i lördagskväll.

Igår var jag till Köpenhamn och råkade på att träffa hans chef (som också träffat mig ett antal gånger), vilket var planerat från min sida. Började samtalet med, "jag hörde att XXX sagt upp sig, söker du en ny?" Hade förberett mig på en massa frågor, fick en, skrev ner mina kontaktuppgifter, skakade hand och så var det klart. 3 minuter tog det...

Har nu plötsligt 3 deltidsjobb i Köpenhamn med början i mitten av september, får se hur jag får ihop det, vet inte riktigt hur många timmar det blir per månad och dessvärre får jag inte stämpla upp i Sverige. Dessutom har jag tokiga arbetstider så jag slutar mitt i natten och kan inte komma hem, eller kl 5 på morgonen och börjar igen kl 13 (dvs är hemma kl 7 och måste lämna hemmet 11.30). Nåja, det löser sig väl.

Till saken hör att jag missade att läsa mitt horoskop när jag läste tidningen påväg till Köpenhamn. Det var nog tur för det lyder "Du har ovanligt svårt att komma till skott just nu"

Efter den fullträffen så blev det en afterworköl i den Vilda baren, en öl som urartade i ett dussin st tillsammans med trevliga människor och så var man hemma lagom onykter kl 2 på natten...

4 kommentarer:

Kim M sa...

Gratulerar.
Du får allt ta och berätta om dina tre jobb när tillfälle ges.

Ponte sa...

Får fundera på det, min anonymitet blir nu betydligt klurigare...

Kim M sa...

Oj oj. Kanske blir du politisk sekreterare.

Ponte sa...

Knappast troligt, men det hade varit skoj å andra sidan.