onsdag 28 maj 2008

Puss och hål i byxan

Jag satt där i baren och så knackade någon på min axel, det var den trevlige bartendern från den tidigare baren, och ett par av hans vänner och dem hade jag minsann skoj med där ett bra tag, mycket trevliga...

När de kände för att dra sig hemåt så tyckte jag att det var läge att dra vidare, så jag återvände till stället jag vänt i dörren på, det var lite mindre folk och inte fullt lika tokvarmt, och jag hade tur för killen bredvid där jag beställde tog på sig jackan och gick, så jag stal snabbt hans sittplats vid bardisken. En jobbig man som jag sett många gånger flirtade med mig hela tiden, det har han gjort förr, men jag är - och visar att jag är - totalt ointresserad vilket han tydligen inte förstår, men till hans försvar så kommer han inte fram och ska ta på mig iallafall, man får vara glad för det lilla ibland...

Men så kom Färgaren, vilket jag tyckte var utmärkt för han är en fin människa och trevlig och extra bra att ha så man slapp ha koll på att inte titta åt den andre konstige mannen. Jag hade sett Färgaren och hans pv som hastigast långt tidigare på kvällen, men nu var han ute ensam och självklart så sa jag där vid 5-snåret på morgonen att "ni är ju ett vackert par" och fick nått muttrande till svar, frågade inte vidare...

Färgaren ville ha någon att pussa lite på och snäll som man är så ställde man ju upp, men när han skulle vidare så åkte jag hem, det kändes bäst så. Mötte granntanten i trappan hemma vid kvart över 8 på söndagsmorgonen...

Det visade sig senare att jag lyckats få hål på mina favvojeans, mycket irriterande, och hålet sitter dessutom på ett märkligt ställe, förstår nada...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var länge sedan jag fick blickar ens av någon jag inte skulle vilja ha...

Och hål i jeansen har jag. Igen. Alltid. Eländes elände.

Ponte sa...

Du måste vara blind!

Trasiga jeans kan vara mycket fint enligt min ringa mening, men inte riktigt på mig kanske...